Categorii
Raliuri amatori in Romania
Japan Domestic Market
Gepida Pedelecs
Ciclism
Sport & Motorsport
Planificari iesiri pe bicicleta
Incalzirea globala
Sanatate - Siguranta rutiera
Fizica
Util
Viitorul nostru
Auto, piese si accesorii°
Furturi biciclete
Chit-chat
Submeniu
Utilizatori online

În total există 1 utilizator conectat :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 1 vizitator

Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 27 pe Vin Aug 19, 2016 12:24 am

Utilizatori înregistraţi: Niciun utilizator înregistrat date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute

Last Online
Pentru a vizualiza lista utilizatorilor online trebuie să fii autentificat.



Suntem o comunitate gratuită și deschisă,
toată lumea este binevenită.

Clic aici pentru înregistrare

Most Active Topics
Subiect Răspunsuri
in the last 7 days
 
Recent Topics 
No recent topics to display
Anunțuri 
Sunteti invitati sa postati Joi Aug 29, 2013 6:28 pm
Raliuri amatori !


Pentru ca nu am gasit pe internet o pagina dedicata raliurilor organizate pentru amatori, am creat aceasta sectiune de forum unde invit toti organizatorii de raliuri sa posteze informatii despre raliurile pe care le organizeaza.

Noutăți 
Motor termic? Priviti momentul/cuplul! Puterea e irelevanta! Joi Feb 16, 2017 11:43 am
Caracteristicile dinamice ale unui motor termic sunt date doar de curba de moment (cuplu).

Imagine

Puterea este irelevanta pentru ca la valoarea ei maxima, prin formula

W=Nm*rad/s

sau

Cp=Nm*RPM/7021.55

sau

PS=Nm*RPM/7023, etc.

ofera doar o valoare de moment (cuplu) la o turatie ridicata si irelevanta, din cauza ca, la turatia puterii maxime, forta de tractiune este mai mica decat forta de tractiune la turatia momentului maxim.

Astfel, conform Principiului al doilea al mecanicii (Isaac Newton)

F=m*a

F - forta de tractiune
m - masa autovehiculului
a - acceleratia (nu accelerarea !)

rezulta ca si acceleratia este mai mica la turatia puterii maxime in comparatie cu acceleratia de la turatia cuplului maxim.

Exemplu 1: compararea fortelor si acceleratiilor unui motor (turbo-diesel in acest caz).


Click here to learn how to add YouTube Videos to your phpBB forum

Se poate observa ca in treapta intai de viteza, forta este mai mare (decat forta maxima din treapta 2) chiar si peste turatia puterii maxime. Deci, pentru maximizarea performantelor de accelerare, trebuie sa NU schimbam treapta de viteza la turatia puterii maxime(4000 rpm), ci sa folosim plaja de turatie pana la capat. Liniile de culoare aurie trebuie sa fie ~ orizontale pentru performante maxime. Tinand cont de acest lucru se pot interpreta si celelalte curbe de forta si acceleratie in treptele 2,3 si 4.

Exemplu 2: compararea puterilor (a doua motoare aspirate pe benzina)


Click here to learn how to add YouTube Videos to your phpBB forum



Concluzie:

"Puterea este o oglindire denaturata a fortei si acceleratiei in privinta motoarelor termice." Marius Pantea feb.2017


Atentie!

Transmisia si anvelopele au un rol foarte important si pot fi decisive atunci cand comparam doua motoare cu momente apropiate.

Exemplu 3: compararea momentelor (a doua motoare aspirate pe benzina)



Click here to learn how to add YouTube Videos to your phpBB forum

Graficele au fost realizate cu calculatorul si comparatorul de transmisie auto marius-ciclistu http://marius-ciclistu.ro/calculatortransmisieauto.php


Vedeti si Cal putere vs Cal FORTA...    

Turul Bihorului Bellotto intră în calendarul UCI 2016 Dum Dec 06, 2015 10:44 pm
Turul Bihorului Bellotto se va întinde pe durata a patru etape, în perioada 18-22 mai, și va face parte din categoria 2.2, fiind singura cursă de acest calibru din regiune.


Program:

19 mai, prolog 2 km
20 mai, etapa I, Oradea – Platoul Padiș – 130 km
21 mai, etapa a II-a, Oradea – Aleșd – Nușfalău – Marghita – Orad...    

Dum Dec 06, 2015 9:45 pm
Lupaş Pavel Emil (n. 3 iulie 1974, Cluj-Napoca) a fost cel mai bun ciclist de performanţă român între anii 1995 şi 2005, cu 54 de titluri de Campion Naţional Absolut la diverse discipline.

Imagine

Cel mai mare succes internaţional al său : Campion Ba...    

Campanie de responsabilizare pt conducatori-pasageri auto Sâm Noi 16, 2013 10:45 pm
Nu-i mai luati in ras pe cei care poarta centura si pentru a parca masina!

Urmariti filmuletele de mai jos si ganditi-va de doua ori inainte sa nu purtati centura de siguranta chiar si pe bancheta din spate...



Click here to learn how to add YouTube Videos to your phpBB forum


Click here to learn how to add YouTube Videos to your phpBB forum


Click here to learn how to add YouTube Videos to your phpBB forum...    

În total există 1 utilizator conectat :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 1 vizitator (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 27 pe Vin Aug 19, 2016 12:24 am

Utilizatori înregistraţi: Niciun utilizator înregistrat
Legendă: Administratori, Moderatori globali

Statistici

Total mesaje 217 • Total subiecte 141 • Total membri 5 • Cel mai nou membru gabi
cron