Pantea Marius "marius-ciclistu"

De la Enciclopedia sportivilor români - Extras marius-ciclistu
Salt la: navigare, căutare
marius-ciclistu.jpg

Despre

Pantea Marius (n. 14 ianuarie 1986, Oradea) sau "marius-ciclistu" cum l-au numit colegii de liceu și cum îi place să i se spună, este un pilot român de curse auto și fost ciclist de performanță.


Karting

La vârsta de numai 6 ani tatal său îl învaţă să conducă un autoturism, iar la 8 ani ia startul în primul său concurs de Karting, unde reușește să ocupe locul 3 după numai 3 săptămâni de la data înscrierii în cadrul Clubului Copiilor Oradea sub indrumarea domnului Stefanut. A urmat un an mai puţin reușit, dar în 1996 câștigă titlul de campion judeţean (Bihor) la Karting, reușită pe care o reeditează și în 1997, când se califică cu echipa la campionatele naţionale, unde ajunge până în sferturile de finală, reușind cel mai bun rezultat al echipei orădene din acel concurs (Vezi mai multe rezultate).

Lipsa suportului financiar îl determină să facă o pauză de 5 ani până în 2003 când reușește să înceapă un nou sport și anume ciclismul.

Ciclism

Practică acest sport între anii 2003-2009 la:

A.S. Tornado Oradea(2003) - Antrenor Balaj Patriciu.

C.S. al Veteranilor Oradea(2004) - Antrenor Vikas Vasile.

C.S. Dinamo-CCN Cluj-Napoca(2005) - Antrenor Lupaș Pavel.

C.S. XXXXXX Cluj-Napoca(2006-2009) - Antrenor XXXXXXX XXXXXXXX.

C.S. Delma 2003 Medgidia(Turul ciclist al României 2008) - Antrenor Romașcanu Mircea.

Printre rezultatele notabile obţinute se numără locul 820 în Europa în clasamentul oficial UCI 2006 , locul 2 la campionatele naţionale de MTB Maraton 2008, mai multe locuri 4 în campionatele naţionale de ciclism șosea, 3 participări în Turul ciclist al României (2006, 2007, 2008), șapte victorii, un loc 2, două locuri 3 și o victorie de etapă în concursuri regionale din România și Ungaria (vezi mai multe rezultate).

În 2009 se retrage din activitate tot din lipsa suportului financiar, imediat după terminarea facultăţii de fizică (Specializarea Fizică tehnologică).

În 2011 scrie o autobiografie numită "Idealurile mele..." în care descrie greutăţile și bucuriile prin care a trecut. Tot în 2011 hotărăște să înceapă un nou capitol al vieţii sale în motorsport și anunţă volumul 2 al autobiografiei sale.

După o pauză totală de aproape 2 ani în care nu a pedalat deloc, în 29 aprilie 2012 revine la "Maratonul Făgetului", desfășurat la Cluj-Napoca și termină cursa chiar și cu schimbătorul spate rupt.

După alţi 200 km parcurși pe bicicletă, în 25 mai 2012 ia startul la "Etapa de noapte" unde termină pe locul 5 din 23 concurenţi, la secţiunea cursiere. Acest concurs a reprezentat retragerea sa din ciclism.


eu_eli10.jpg

În toamna anului 2018 ia parte la tura scurtă de 60 km din competiția pentru amatori Gran Fondo Beliș-Cluj, impunându-se împreună cu echipa sa.

Raliu

2011

În 2011 urmează cursurile de copilot ale “Napoca Rally School” CS Danny Ungur Racing Cluj-Napoca România.

2013

În 09 noiembrie 2013 revine în lumea sporturilor cu motor pe post de copilot și împreună cu Roxana Onescu( prietena sa) reușește să câstige competiţia "În doi pe patru roţi" la bordul unei Mazda 323F BA 1.5 (Vezi mai multe detalii...).

in2pe4roti.jpg


La scurt timp urmează cursurile de pilotaj sportiv ale “Napoca Rally School” CS Danny Ungur Racing Cluj-Napoca România.

2014

În 28 septembrie 2014 debutează ca și pilot cu un loc 5 în ultima etapă a CNIA(Campionatul Naţional de Îndemânare Auto).

Încheie anul cu un loc 2 la categoria sub 1400 cmc în Făget Rally Sprint pe 26 octombrie 2014.

2015

Anul 2015 îi aduce debutul în VTM (Viteză pe Traseu Montan) la Transfăgărășan Rally Challenge cu un excelent loc 1 la clasa G1 rezervată mașinilor cu motoare sub 1600 cmc și sub 100 CP.

2016

În finalul anului 2015 și pe tot parcursul anului 2016 ia parte la 3 campionate județene: Brasov, Bihor și Cluj reușind rezultate progresive la clasele la care a luat parte:

Locul 4 clasa R1 ( Etapa 3 Promo Rally Brasov - pe zăpadă) cu Mazda 323f BA,

Locul 3 clasa 1 ( Etapa 5 Rally Sprint Bihor - Oradea) cu Mitsubishi Lancer 1.3 1996,

Locul 2 clasa R1 ( Etapa 2 Promo Rally Cluj - Gherla) cu Mazda 323f BA.

2019

Locul 4 clasa 1 ( Marele premiu al Sibiului - Poplaca) cu Mitsubishi Lancer 1.3 1996.

2020

În ianuarie publică (în limba engleză) volumul 2 al autobiografiei sale "My Ideals... Vol II - Horsepower mislead", o poveste despre drumul spre descoperirea faptului că "Puterea este o oglindire denaturată a forței și accelerației în privința motoarelor termice."

Vezi parcursul său competițional aici.

Referințe

Marius Pantea pe www.cyclingfever.com

Marius Pantea pe www.cyclingquotes.com

Marius Pantea pe www.cyclingarchives.com

Marius Pantea pe www.procyclingstats.com

Marius Pantea pe www.cyclingbase.com

Marius Pantea pe www.cqranking.com

Marius Pantea pe www.cyclingnews.com

Marius Pantea pe cyclingdatabase.com

Marius Pantea pe www.museociclismo.it

Marius Pantea pe cyclingquotes.com

Site propriu.

Marius Pantea pe Wikipedia.

Marius Pantea pe Linkedin.