Calculatoare si comparatoare marius-ciclistu |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Calculatoare si comparatoareVelo: Moto: Auto: Universale: RAPORT DE TRANSMITERE - este raportul intre viteza unghiulara a axului de intrare in cutia de viteze si cea a celui condus.Cu alte cuvinte raportul dintre numarul de dinti al pinionului condus aflat pe axul condus in cutia de viteze si numarul de dinti al pinionului conducator aflat pe axul de intrare cuplat prin ambreiaj la motor. Exemplu: 3.17:1 ceea ce inseamna 3.17 rotatii ale motorului la 1 rotatie a axului condus. Introducem in acest caz valoarea 3.17 in calculator. Sub aceasta forma gasiti aceste rapoarte aici. RAPORT FINAL DE TRANSMITERE - are aceeasi definitie cu raportul de transmitere cu precizarea ca angrenarea la care face referire este intre axul condus si axul care transmite miscarea catre planetare (care la randul lor transmit miscarea catre roti). Pmax/RPM - indica rata de energie (puterea) maxima dezvoltata de motor si turatia la care se intampla acest lucru. Ea se exprima in KW sau KJ/s. Vezi diferenta dintre CP & CF (Cai Forta). Mmax/RPM - indica momentul (cuplul) maxim dezvoltat de motor si turatia la care se intampla acest lucru.El se exprima in Nm. Putere medie ponderata - indica raportul dintre energia transformata in forta si timpul necesar acestui lucru cand motorul accelereaza pe toata plaja sa de turatie. Ea se exprima in J/s. Moment (cuplu) mediu ponderat - indica momentul (cuplul) mediu dezvoltat de motor pe toata plaja sa de turatie. El se exprima in Nm si este cea de-a doua cea mai clara (dupa Cuplul constant echivalent al motorului) caracteristica a unui motor (daca este mentionata singura fara alte informatii/caracteristici). Detalii... Moment (cuplu) constant echivalent al motorului - este momentul (cuplul) cu care motorul unei masini cu un singur raport de transmitere poate accelera pe aceeasi distanta in acelasi timp, oferind o singura valoare ca si caracteristica pentru acel motor pe toata plaja sa de turatie. El se exprima in Nm si este cea mai clara caracteristica a unui motor (daca este mentionata singura fara alte informatii/caracteristici). Detalii... |
Calculator si comparator transmisie auto |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Info anvelopa (anvelope) Inaltime (mm): Diametru (mm): Circumferinta (mm): Coeficient forta: Coeficient viteza: Viteza (km/h):
OBSERVATII:
a. Prin schimbarea dimensiunilor anvelopelor/rotilor se influenteaza doar viteza reala de deplasare ( Atentie nu cea din bord! ) si forta aplicata la circumferinta rotilor tractoare astfel: - prin scaderea diametrului va creste forta la circumferinta rotilor tractoare si va scadea viteza de deplasare reala, - prin cresterea diametrului va scadea forta la circumferinta rotilor tractoare si va creste viteza de deplasare reala. - aceasta forta la circumferinta rotilor este influentata si de masa => inertia lor. b. Cuplul la rotile tractoare se schimba doar cu schimbarea treptei de viteza, nu si prin schimbarea diametrului sau a masei rotilor. c. Puterea la rotile tractoare este egala cu puterea la volanta minus pierderile cauzate de frecarile din transmisie (in general 15% pentru 2wd si 25% pentru 4wd care includ pierderile generate de masa / inertia rotilor). Deci, puterea la rotile tractoare nu depinde de diametrul acestora (depinde doar de masa lor, deci discutam de mase egale si de o distributie egala a masei pentru diametre diferite). Rezulta deci ca pentru aceeasi putere la roti, avem mai multe valori ale fortei (care este influentata de masa / inertia rotilor) care actioneaza la circumferinta acestora si deci, comportament diferit al masinii. RezultateTreapta 1: Viteza la 1750 RPM (KM/H): Viteza la 4297 RPM (KM/H): Cuplul la 1750 RPM la rotile tractoare (Nm): Acceleratia imprimata vehiculului la 1750 RPM (m/s2): Forta la 1750 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Forta la 4297 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Treapta 2: Turatia de la care preia motorul tractiunea din 4297 RPM in treapta 1:
Forta la 2361.2170646633 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N):
Viteza la 1750 RPM (KM/H): Viteza la 4297 RPM (KM/H): Cuplul la 1750 RPM la rotile tractoare (Nm): Acceleratia imprimata vehiculului la 1750 RPM (m/s2): Forta la 1750 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Forta la 4297 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Treapta 3: Turatia de la care preia motorul tractiunea din 4297 RPM in treapta 2:
Forta la 2639.4658203125 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N):
Viteza la 1750 RPM (KM/H): Viteza la 4057 RPM (KM/H): Cuplul la 1750 RPM la rotile tractoare (Nm): Acceleratia imprimata vehiculului la 1750 RPM (m/s2): Forta la 1750 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Forta la 4057 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Treapta 4: Turatia de la care preia motorul tractiunea din 4057 RPM in treapta 3:
Forta la 2963.7384737679 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N):
Viteza la 1750 RPM (KM/H): Viteza la 3917 RPM (KM/H): Cuplul la 1750 RPM la rotile tractoare (Nm): Acceleratia imprimata vehiculului la 1750 RPM (m/s2): Forta la 1750 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Forta la 3917 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Treapta 5: Turatia de la care preia motorul tractiunea din 3917 RPM in treapta 4:
Forta la 3145.5342763874 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N):
Viteza la 1750 RPM (KM/H): Viteza la 3647 RPM (KM/H): Cuplul la 1750 RPM la rotile tractoare (Nm): Acceleratia imprimata vehiculului la 1750 RPM (m/s2): Forta la 1750 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Forta la 3647 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Treapta 6: Turatia de la care preia motorul tractiunea din 3647 RPM in treapta 5:
Forta la 3073.7588075881 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N):
Viteza la 1750 RPM (KM/H): Viteza la 3600 RPM (KM/H): Cuplul la 1750 RPM la rotile tractoare (Nm): Acceleratia imprimata vehiculului la 1750 RPM (m/s2): Forta la 1750 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Forta la 4297 RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N):
Transmisia va genera forta aplicata la circumferinta anvelopelor tractoare / R , echivalenta
OBS. 1.Momentul la rotile tractoare nu se schimba odata cu schimbarea anvelopelor. Schimband
Cuplul (momentul) [Nm], turatia [RPM] si rata de lucru [J/s] Rezistenta aerului ESTE luata in considerare in calculul actual.
Grafic 1Aria verde de sub graficul cuplului reprezinta aproximativ puterea medie a motorului (79977.5646 J/s intre 1004.82 si 4297 RPM). Ea poate fi folosita la calcularea aproximativa a cuplului mediu al motorului (231.9831 Nm intre 1004.82 si 4297 RPM). Deoarece viteza cresterii turatiei este variabila, o masura mai precisa este CUPLUL MEDIU PONDERAT IN FUNCTIE DE TIMP AL MOTORULUI (226.4161 Nm intre 1004.82 si 4297 RPM).CUPLUL MEDIU PONDERAT IN FUNCTIE DE DISTANTA AL MOTORULUI (220.0229 Nm intre 1004.82 si 4297 RPM) transforma in forta aceeasi energie pe aceeasi distanta dar timpul difera.CUPLUL CONSTANT ECHIVALENT AL MOTORULUI care strabate aceeasi distanta in acelasi timp poate fi obtinut FARA frecarea cu aerul (Detalii...).Rata de energie (Puterea) medie ponderata a motorului ( intre 1004.82 si 4297 RPM) poate fi calculata din totalul energiei convertite in forta raportat la timpul total de accelerare pe toata plaja de turatie a graficului de cuplu.
Forta [N], acceleratia [m/s2] si viteza [km/h] Rezistenta aerului ESTE luata in considerare in calculul actual.
Grafic 2^^ Graficul de mai sus este util doar daca au fost introduse valorile de turatie si respectiv cuplu ale motorului din graficul de cuplu in functie de turatie si se refera, in special, la rotile 205 / 55 R 16, rotile / R avand afisat doar graficul fortei totale la cirfumferinta lor, in functie de turatie, in treapta intai (pentru a pastra graficul lizibil).
Pentru performante maxime, liniile de culoare aurie "Schimb _-_" din graficul de mai sus trebuie sa fie ~ ORIZONTALE ! Grafic 3^^ Graficul de mai sus este util doar daca au fost introduse valorile de turatie si respectiv cuplu ale motorului din graficul de cuplu in functie de turatie si se refera doar la rotile 205 / 55 R 16.
Pentru performante maxime, liniile de culoare aurie "Schimb _-_" din graficul de mai sus NU trebuie sa fie vizibile ! Grafic 3^^^ (rezistenta aer inclusa) Acest grafic apare doar daca au fost introduse valorile pentru calculul rezistentei aerului (coeficientul de rezistenta, aria de referinta si densitatea aerului).
De exemplu, primele doua pot fi gasite aici.
Timpul [s`] de accelerare [s`] Timpul necesar schimbarii vitezelor NU este inclus.
Grafic 4^^Ariile colorate de sub fiecare grafic reprezinta timpul de accelerare. Timpul necesar schimbarii treptelor de viteza este considerat 0. Acest grafic afiseaza inversul acceleratiei generate de motor+transmisie in functie de viteza, fara a lua in calcul pierderile din transmisie. Grafic 4^^^ (rezistenta aer inclusa) Acest grafic apare doar daca au fost introduse valorile pentru calculul rezistentei aerului (coeficientul de rezistenta, aria de referinta si densitatea aerului).
De exemplu, primele doua pot fi gasite aici.
Distanta [m] parcursa Rezistenta aerului ESTE luata in considerare in calculul actual.
Grafic 5^^Ariile colorate de sub fiecare grafic reprezinta distanta parcursa. Timpul necesar schimbarii treptelor de viteza este considerat 0. Acest grafic afiseaza viteza in functie de timp, fara a lua in calcul pierderile din transmisie. Grafic 5^^^ (rezistenta aer inclusa) Acest grafic apare doar daca au fost introduse valorile pentru calculul rezistentei aerului (coeficientul de rezistenta, aria de referinta si densitatea aerului).
De exemplu, primele doua pot fi gasite aici.
Distanta [m] parcursa in functie de timp [s] Rezistenta aerului ESTE luata in considerare in calculul actual.
Grafic 6^^Timpul necesar schimbarii treptelor de viteza este considerat 0. Acest grafic afiseaza distanta parcursa in functie de timp, fara a lua in calcul pierderile din transmisie. Grafic 6^^^ (rezistenta aer inclusa) Acest grafic apare doar daca au fost introduse valorile pentru calculul rezistentei aerului (coeficientul de rezistenta, aria de referinta si densitatea aerului).
De exemplu, primele doua pot fi gasite aici.
Energia [J] transformata in forta [N] in functie de distanta [m] Rezistenta aerului ESTE luata in considerare in calculul actual.
Grafic 7^^Acest grafic afiseaza energia transformata in forta in functie de distanta parcursa, fara a lua in calcul pierderile din transmisie. Energia transformata in forta este calculata ca aria de sub graficul fortei ca functie de distanta parcursa. Pentru ca graficul cuplului contine doar 15 puncte, apar erori in determinarea timpului, a distantei si a energiei. Energia totala transformata in forta intre 10.35 si 265.30 km/h este egala cu diferenta dintre energiile cinetice la aceste doua viteze: 3522.064 KJ. Grafic 7^^^ (rezistenta aer inclusa) Acest grafic apare doar daca au fost introduse valorile pentru calculul rezistentei aerului (coeficientul de rezistenta, aria de referinta si densitatea aerului).
De exemplu, primele doua pot fi gasite aici.
Abordarea eficienta a depasirilor*DACA turatiile de schimb sunt autocompletate pentru MAXIMIZAREA PERFORMANTELOR TRANSMISIEI si graficul de cuplu introdus este masurat cu pedala de acceleratie APASATA 100%!
|
Vă rugăm să acceptați folosirea cookie-urilor Google Analytics
Vă rugăm să acceptați folosirea cookie-urilor Google Custom Search
Vă reamintim că ați acceptat folosirea cookie-urilor Google Analytics.
Vă reamintim că ați acceptat folosirea cookie-urilor Google Custom Search.
Această notificare dispare în secunde.