Calculatoare si comparatoare marius-ciclistu

Velo:


Moto:



Auto:





Universale:







calculatoranvelope

TREADWEAR - numar comparativ care indica gradul de uzura al anvelopei in conditii controlate (care nu intotdeauna sunt aceleasi cu cele intalnite zi de zi) in comparatie cu un etalon. De exemplu, o anvelopa cu treadwear 200 se va uza de doua ori mai greu decat o anvelopa cu treadwear 100.


TRACTION - indica abilitatea anvelopei de a opri masina in linie dreapta pe asfalt sau beton ud. Valorile posibile sunt AA, A, B si C, unde AA este cea mai buna valoare.


TEMPERATURE - indica abilitatea anvelopei de a disipa efectiv caldura. Valorile posibile sunt A, B si C, unde A este cea mai buna valoare.


195 - indica latimea in mm a caii de rulare a anvelopei.


/50 - indica inaltimea in procente din latimea caii de rulare a anvelopei. Exemplu 50% x 195 = 97.5mm.


R - indica constructia radiala a anvelopei.


15 - indica diametrul jantei pe care se poate monta anvelopa in inci.


82 - indice de incarcare maxima 475 kg/anvelopa. Pentru alte valori cautati pe net "indici incarcare anvelopa".


V - indice de viteza maxima 240km/h. Pentru alte valori cautati pe net "indici viteza anvelopa".

Calculator si comparator forta de frecare anvelope auto

Introduceti numarul(numerele) "TREADWEAR":

  vs  

Introduceti masa (masele) autoturismului (kg):

  vs  

Introduceti latimea anvelopelor (mm):

  vs  

Introduceti presiunea recomandata de producator (bar):

  vs  

Coeficient de frecare mediu:
  vs  

Forta de frecare totala (N):
  vs  

Forta de frecare totala (kgf):
  vs  

*Un numar "TREADWEAR" mai mic ofera o distanta de
franare mai mica dar si o durata de viata mai mica.

*Forta de frecare nu se refera la ADERENTA!
Aderenta este compusa din forta de frecare + forta data de elasticitatea si profilul anvelopei!

Lungime suprafata de contact per anvelopa (4 anvelope) (mm):
  vs  

Latime suprafata de contact per anvelopa (mm):
  vs  

Suprafata maxima de contact per anvelopa (4 anvelope) (mm2):
  vs  

*Acestea sunt valori statice.
*Distributia masei per anvelopa este considerata 25%.
*Suprafata MAXIMA pentru ca aceasta este o valoare pur teoretica.
*Pentru anvelope de dimensiuni diferite dar cu aceleasi proprietati si in acelasi conditii de mediu:
Suprafata de contact dintre anvelope si asfalt este aceeasi pentru aceleasi mase si presiuni indiferent de latimea sau diametrul anvelopelor.
Latimea si lungimea dreptunghiului suprafetei de contact difera in functie de latimea anvelopelor si masa.
Suprafata de contact ofera aderenta mai ridicata in directia laturii lungi decat in directia laturii scurte.
Asta explica de ce anvelopele mai late ofera aderenta mai mare in viraje iar cele mai inguste ofera tractiune si franare mai eficiente.



 

Politica de confidențialitate Contact

 

marius-ciclistu.ro © Marius Pantea 2012-2024


Vă rugăm să acceptați folosirea cookie-urilor Google Analytics

Vă rugăm să acceptați folosirea cookie-urilor Google Custom Search

Vă reamintim că ați acceptat folosirea cookie-urilor Google Analytics.

Vă reamintim că ați acceptat folosirea cookie-urilor Google Custom Search.

Această notificare dispare în secunde.