Calculatoare si comparatoare marius-ciclistu"Puterea este o oglindire denaturata a fortei si acceleratiei in privinta motoarelor termice."Marius Pantea feb.2017 |
|
Calculatoare si comparatoareVelo: Moto: Auto: Universale: RAPORT DE TRANSMITERE - este raportul intre viteza unghiulara a axului de intrare in cutia de viteze si cea a celui condus.Cu alte cuvinte raportul dintre numarul de dinti al pinionului condus aflat pe axul condus in cutia de viteze si numarul de dinti al pinionului conducator aflat pe axul de intrare cuplat prin ambreiaj la motor. Exemplu: 3.17:1 ceea ce inseamna 3.17 rotatii ale motorului la 1 rotatie a axului condus. Introducem in acest caz valoarea 3.17 in calculator. Sub aceasta forma gasiti aceste rapoarte aici. RAPORT FINAL DE TRANSMITERE - are aceeasi definitie cu raportul de transmitere cu precizarea ca angrenarea la care face referire este intre axul condus si axul care transmite miscarea catre planetare (care la randul lor transmit miscarea catre roti). Pmax/RPM - indica puterea maxima dezvoltata de motor si turatia la care se intampla acest lucru.Ea se exprima in KW. Vezi diferenta dintre CP & CF (Cai Forta). Mmax/RPM - indica momentul (cuplul) maxim dezvoltat de motor si turatia la care se intampla acest lucru.El se exprima in Nm. |
Calculator si comparator transmisie autoVezi rezultatele |
Info anvelopa (anvelope) Inaltime (mm): Diametru (mm): Circumferinta (mm):
OBSERVATII:
a. Prin schimbarea dimensiunilor anvelopelor/rotilor se influenteaza doar viteza reala de deplasare ( Atentie nu cea din bord! ) si forta aplicata la circumferinta rotilor tractoare astfel: - prin scaderea diametrului va creste forta la circumferinta rotilor tractoare si va scadea viteza de deplasare reala, - prin cresterea diametrului va scadea forta la circumferinta rotilor tractoare si va creste viteza de deplasare reala. - aceasta forta la circumferinta rotilor este influentata si de masa => inertia lor. b. Cuplul la rotile tractoare se schimba doar cu schimbarea treptei de viteza, nu si prin schimbarea diametrului sau a masei rotilor. c. Puterea la rotile tractoare este egala cu puterea la volanta minus pierderile cauzate de frecarile din transmisie (in general 15% pentru 2wd si 25% pentru 4wd care includ pierderile generate de masa / inertia rotilor). Deci, puterea la rotile tractoare nu depinde de diametrul acestora (depinde doar de masa lor, deci discutam de mase egale si de o distributie egala a masei pentru diametre diferite). Rezulta deci ca pentru aceeasi putere la roti, avem mai multe valori ale fortei (care este influentata de masa / inertia rotilor) care actioneaza la circumferinta acestora si deci, comportament diferit al masinii. RezultateTreapta 1: Viteza la RPM (KM/H): Viteza la RPM (KM/H): Cuplul la RPM la rotile tractoare (Nm): Acceleratia imprimata vehiculului la RPM (m/s2): Forta la RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Forta la RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Treapta 2: Turatia de la care preia motorul tractiunea din RPM in treapta 1:
Forta la RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N):
Viteza la RPM (KM/H): Viteza la RPM (KM/H): Cuplul la RPM la rotile tractoare (Nm): Acceleratia imprimata vehiculului la RPM (m/s2): Forta la RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Forta la RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Treapta 3: Turatia de la care preia motorul tractiunea din RPM in treapta 2:
Forta la RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N):
Viteza la RPM (KM/H): Viteza la RPM (KM/H): Cuplul la RPM la rotile tractoare (Nm): Acceleratia imprimata vehiculului la RPM (m/s2): Forta la RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Forta la RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Treapta 4: Turatia de la care preia motorul tractiunea din RPM in treapta 3:
Forta la RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N):
Viteza la RPM (KM/H): Viteza la RPM (KM/H): Cuplul la RPM la rotile tractoare (Nm): Acceleratia imprimata vehiculului la RPM (m/s2): Forta la RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Forta la RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Treapta 5: Turatia de la care preia motorul tractiunea din RPM in treapta 4:
Forta la RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N):
Viteza la RPM (KM/H): Viteza la RPM (KM/H): Cuplul la RPM la rotile tractoare (Nm): Acceleratia imprimata vehiculului la RPM (m/s2): Forta la RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N): Forta la RPM aplicata pe circumferinta rotilor tractoare (N):
Transmisia va genera forta aplicata la circumferinta anvelopelor tractoare / R , echivalenta
OBS. 1.Momentul la rotile tractoare nu se schimba odata cu schimbarea anvelopelor. Schimband Grafic 1 Pentru o mai buna interpretare a valorilor aveti nevoie si de graficul cuplului in functie de turatie al motorului Grafic 2^^ Graficul de mai sus este util doar daca au fost introduse valorile de turatie si respectiv cuplu ale motorului din graficul de cuplu in functie de turatie si se refera, in special, la rotile / R , rotile / R avand afisat doar graficul fortei totale la cirfumferinta lor, in functie de turatie, in treapta intai (pentru a pastra graficul lizibil).
Pentru performante maxime, liniile de culoare aurie "Schimb _-_" din graficul de mai sus trebuie sa fie ~ ORIZONTALE ! Grafic 3^^ Graficul de mai sus este util doar daca au fost introduse valorile de turatie si respectiv cuplu ale motorului din graficul de cuplu in functie de turatie si se refera doar la rotile / R .
Pentru performante maxime, liniile de culoare aurie "Schimb _-_" din graficul de mai sus NU trebuie sa fie vizibile ! Grafic 3^^^ (rezistenta aer inclusa) Acest grafic apare doar daca au fost introduse valorile pentru calculul rezistentei aerului (coeficientul de rezistenta, aria de referinta si densitatea aerului). De exemplu, primele doua pot fi gasite aici.
Timpul de accelerare [s]* Timpul necesar schimbarii vitezelor NU este inclus. Rezistenta aerului NU ESTE luata in considerare in calculul actual.
Abordarea eficienta a depasirilor*DACA turatiile de schimb sunt autocompletate pentru MAXIMIZAREA PERFORMANTELOR TRANSMISIEI si graficul de cuplu introdus este masurat cu pedala de acceleratie APASATA 100%!
|